Főoldal / Tematikák / Egészség / 13 módja annak, hogy átvészeld az allergiaszezont

13 módja annak, hogy átvészeld az allergiaszezont

A tavasz nemcsak azt jelenti, hogy melegebben süt a Nap, hosszabbak a nappalok, virágoznak a fák, hanem az évszak beköszöntével nyakunkba kapjuk az allergiaszezont is. Évről-évre több az olyan ember, aki allergiás tüneteket észlel magán: irritatív lehet a pollen, a különböző fűfélék, a fák virágai és még sorolhatnánk. Bár az allergiára kevés igazán hatásos gyógymód létezik, a tünetek enyhíthetőek, elviselhetőbbé tehetőek, sőt, egy kis odafigyeléssel már rá is készülhetünk az allergiaszezonra, hogy enyhítsük a szenvedésünket.

allergiaszezon

Olvasd el a következő néhány tippet, hátha valamelyik nálad is beválik:

1. Ellenőrizd az időjárást.

Légy felkészülve a legnagyobb pollenszezonban, hogy legyen hol ellenőrizd az időjárást és tudd meg időben, hogy mikor a legnagyobb a koncentrációja a pollennek a levegőben. Ellenőrizheted az interneten vagy letölthetsz az okostelefonodra is olyan applikációt, amivel bárhol és bármikor pollen-kész lehetsz. Például a szélnek is nagy befolyása van abban, hogy mennyi allergén van a levegőben, így azt is jó figyelemmel kísérned.

allergiaszezon

2. Csukd be az ablakaidat.

Amikor tombol az allergiaszezon, akármennyire is csábító legyen, hogy kint meleg van és te kinyitnád az ablakodat, ne tedd! Inkább használd a klímaberendezéseidet, mert a pollen olyan alattomos, hogy képes a függönyön keresztül is ellepni a lakást. Szerintünk te se szeretnél még az otthonodban is tüsszögni emiatt, ugye?!

3. Cipőt le!- törvény.

Baktériumok, pollen és egy csomó más káros dolog, ami hajlamos a cipőtalpunkra tapadni, miközben kint sétálunk, így érdemes megfontolni és bevezetni egy otthoni cipő-politikát. Például, hogy a bejárati ajtó után legyen egy hely, ahol te, a családod és vendégeid is leveszik a cipőjüket, mielőtt belépnének a házba. Így valamelyest kint tarthatóak az allergiát is indukáló mikrobák.

4. Szűrd a levegőt.

A nagy teljesítményű levegőtisztítók oly módon képesek átszűrni otthonod levegőjét, hogy abból a port és egyéb allergéneket is eltávolítják. Mivel egy ilyen szerkezet költségesebb, ezért legalább a hálószobádba érdemes beszerezned egyet, hogy tisztán tartsa a levegőt a nyugodtabb alvásért.

5. Edzés máshol.

Ha edzenél, kerüld az olyan fás-füves helyeket, ahol fokozottabban ki vagy téve a pollennek. Kezdj inkább otthoni cardio-edzésbe vagy vonulj fitneszterembe és mellőzd az allergiaszezon idejére a szabadtéri sportolást.

6. Egyél mézet.

Bár még nincs elégséges orvosi bizonyítéka annak, hogy az allergiával szemben a méz felveszi a harcot, ám az biztos, hogy torokfájás és bedugult orr esetén hatásos lehet. Segít a tünetek enyhítésében, kiváló immunerősítő és még csomó jótékony hatása ismert, így hasznos otthon tartanod egy bödönnel.

allergiaszezon

7. Tarts pihenőnapot.

Ha úgy érzed, átvette az allergia a tested feletti irányítást, és nem bírsz a tünetekkel, pihenj. Ne tévesszen meg, hogy nincs hideg és influenzaszezon: légy óvatos ezzel is, mint egy vírussal. Pihenj, hidratálj, egyél egészséges dolgokat, míg az allergiás tüneteid nem enyhülnek.

8. Ütemezd át a kertészkedést.

Aki pollenallergiás, allergiaszezonban ne töltsön sok időt kertészkedéssel, de ha mégis így tenne, akkor tegye inkább akkor, mikor kevésbé szeles az idő. A pollen belégzése csak súlyosbítja majd a tüneteidet.

9. Moss gyakrabban.

Csak úgy, ahogy a pollen megtapad a cipődön, úgy ragad a ruhádhoz is, így hamar beviheted a házba. Az allergiaszezon idején és különösen akkor, ha sok időt töltöttél a szabadban, gyakrabban cseréld a ruháidat és alaposabban mosd őket.

10. Használd az allergiagyógyszereket.

Kezdd el szedni időben az allergiagyógyszereket még a tünetek előtt. Nem mindenkinél hatásosak ugyanazok a gyógyszerek, így próbálj ki több mindent, míg rálelsz arra, ami számodra a legmegfelelőbb. A természetes gyógymódokkal is próbálkozhatsz, melyek enyhítik az orrfolyás és torokgyulladás tüneteit.

11. Az allergiainjekció is segíthet.

Az allergia elleni oltás vagy az immunterápia is segíthet az allergének okozta tünetek csökkentésében, illetve a megelőzésben. Mielőtt belevágnál, kérdezd meg a kezelőorvosod, hogy szerinte mely módszer működhet nálad.

12. Vidd magaddal a napszemüveget, ahová csak tudod.

Egy jó napszemüveg nemcsak öltöztet és védi a szemedet a káros UV-sugaraktól, de fizikailag áll az irritáló pollen útjába. Keresd meg az arcformádhoz legjobban passzoló napszemüveget, így távol tarthatod az irritációt a szemedtől, és megakadályozhatod a folytonos könnyezést.

13. Papírzsebkendőből is csakis a legjobbat.

Ha mégse úsznád meg a tüsszögést és a folytonos orrfújást, vegyél minőségi zsebkendőt, ami megkönnyíti a szenvedésed. Legyen ez valami aloe verás vagy kamillás változat, lényeg, hogy a gyakori orrfújásnál védje az orrod a kipirosodástól és a kiszáradástól.

Ajánlatunk:

Dr. Chen Pollengrape filteres tea allergiára 20 db

693 Ft

Tovább

Aromax Antibakteria Eukaliptusz + Borsmenta + Kakukkfű spray 20 ml

1 542 Ft

Tovább

Aerovill Orrnyálkahártya Regenerálására orrspray 20 ml

624 Ft

Tovább

Forrás: https://www.popsugar.com/fitness/How-Minimize-Allergy-Symptoms-44617633

Kommentek

Szólj hozzá te is!