Főoldal / Tematikák / Test és fürdő / 20 tipp, amitől ez lehet életed egyik legjobb nyara

20 tipp, amitől ez lehet életed egyik legjobb nyara

Óh, nyár! A vakációzás, a medencében való pancsolás, a grillezés és természetesen az öngondoskodás szezonja. Ne érts félre – az öngondoskodásnak egész évben prioritásnak kell lennie, de mi lenne jobb periódus arra, mint a mostani, hogy kicsit magaddal is foglalkozz. Tökéletes lehetőség arra, hogy kihasználd a hosszabb nappalokat. A következő hónapokban törekedj arra, hogy új értelmet adj az életednek. Keress olyan dolgokat, amitől kiteljesültebbnek és egészségesebbnek érzed majd magad.

tipp

Kezdetnek itt van 20 ötlet, ami segíthet:

1.Tölts több időt víz mellett.

Az óceán, a tavak vagy a medence bizonyítottan segít az egészségen és az általános jóléten. Segít eljutni egy enyhén meditatív állapotba, amelyet “kék elmének” nevezünk, ez pedig nyugalmat, egységet és boldogságot áraszt.

2.Látogass el a helyi piacra.

Nyári tevékenység, amely az egészséges táplálkozást ösztönzi? Erre mi is befizetünk. Teljes mértékben kihasználhatod a helyi termelők árukínálatát, és hívd meg barátaidat, hogy csatlakozzanak a vásárlás utáni piknikhez vagy grillezéshez.

3.Ne csinálj semmit.

Mikor volt az utolsó alkalom, hogy eldobtad a telefonodat, hogy csak hátradőlj és lazíts? Szabadulj meg minden zavaró tényezőtől, és szánj egy kis időt arra, hogy nyugodt környezetben magadba nézz.

4.Keress új hobbit.

A következő szenvedélyprojekt felfedezése egyfajta megfiatalodást okozhat. Vedd figyelembe az összes olyan tevékenységet, amit már egy ideje mellőzöl. Ez talán egy szakács kurzus vagy egy programozói gyorstalpaló? Ha nem tudsz dönteni, használd ki ezt az időt, hogy kipróbálj egy csomó dolgot, hogy rájöjj mi is érdekel valójában.

5.Sportolj.

Rendszeresen leizzasztani magad legalább olyan fontos az elméd egészségéhez, mint a fizikai egészségedhez. Győzd le a stresszt és erősödj egyszerre. Ha az edzőtermet nem neked találták ki, kísérletezz különböző csoportokkal és edzésekkel, hogy találj valamit, amit valóban élvezel.

6.Menj koncertre.

Egy angol kutatásból nemrégiben kiderült, hogy a rendszeres koncertlátogatás növelheti várható élettartamunkat. Még jobb azonban, hogy az eredmények szerint csupán 20 perc élő zene megduplázza a “jólét érzését”, amit jógázás közben is érzünk. 

7.Ne dolgozz, miután hazaértél.

Ha a munkád lehetővé teszi, tedd meg. A személyes életedet elkülöníteni a munkádtól egyszerűbben hangzik, mint amilyen valójában, de hatalmas hatással van az egészségedre. Legalább minden este egy kevés időre szakadj le a világhálóról.

Az önfeledt pihenés közben kényeztesd magad az AHAVA termékeivel:

AHAVA Extreme lifting maszk 75ml

13 290 Ft

10 490 Ft

Tovább

AHAVA Instant detox iszappakolás 100 ml

9 490 Ft

Tovább

AHAVA Hamvasító növényi testradír 300 g

9 110 Ft

Tovább

8.Vizsgáltasd ki magad.

Van egy szabadnapod? Menj el végre arra a fogorvosi ellenőrzésre, vagy orvosi kivizsgálásra mit már régóta napolsz. Az időszakos ellenőrzés segít megelőzni a komolyabb problémákat és kicsit meg is nyugodhatsz, hogy egészséges vagy.

9.Utazz.

Az új emberek, a különböző kultúrák és a világ egyes részeinek való feltárása életet meghatározó élményt ad. Az utazás bizonyítottan boldogabbá tesz bennünket, mint az anyagi dolgok, sőt még egy eljegyzés örömétől is nagyobb. Egy ilyen út lehet az a felfrissülés, amire szükséged van.

10.Főzz egészséges, nyári finomságokat.

Ahelyett, hogy vacsorát rendelsz, hívd meg barátaidat és beszélgessetek egy finom frissen elkészített vacsora mellett. A főzés összehozza az embereket, ezért használd ezt az időt a tested és a lelked táplálására.

11.Olvass egy inspiráló könyvet.

Néha, amikor megragadunk a rutinban, csupán az inspiráció szikrájára van szükségünk. Függetlenül attól, hogy pályaváltáshoz, új képességhez vagy egy kis önsegélyhez keresel ihletet, látogass el a kedvenc könyvesboltodba és vegyél egy könyvet.

12.Tölts időt barátaiddal és/vagy családoddal.

A Harvardon az 1930-as években kezdődött többnemzetiségű tanulmány meghatározta, hogy a minőségi kapcsolatok fenntartása az egészséges és boldog élet titka. A magány, úgy tűnik végzetes, ezért ossz meg annyi szeretetet, amennyit csak lehet a számodra fontos emberekkel.

13.Tölts időt a szabadban.

Akár egy remek kirándulásra, akár egy piknikre indulsz, a friss levegő jót tesz a testnek és az elmének. A természetbe merülve új perspektívát is felfedezhetsz, ezért a következő alkalommal, amikor te és a barátaid kirándulást terveztek, válasszatok szabadtéri programot.

14.Legyél önkéntes, olyan ügyben, ami a szívedhez közel áll.

Ezt a típusú öngondoskodást gyakran figyelmen kívül hagyjuk. Ha olyan szervezetnél önkénteskedsz, ami közel áll hozzád nagyobb örömet fogsz érezni, mintha azért vállalnád, hogy csak jótékonykodj. Mikor szervezetet választasz az vagy személyes, vagy érzelmi kapcsolatban kell álljon veled.

15.Nyári nagytakarítás.

A rendetlenség felszámolása remek mód arra, hogy kevésbé érezd magad túlterheltnek, mikor hazaérsz egy hosszú munkanap után. Szabadítsd meg a szekrényeket és fiókokat az eldobható vagy elajándékozható dolgoktól, és a házad minden sarkának add meg a régen várt felfrissülést.

16.Készíts listát a céljaiddal.

A célok megfogalmazása és azok eléréséhez készített jövőbeli terv remek módja az önsegítésnek. Ezzel szem előtt maradnak a fontos lépések számodra a jelenben és azt is látni fogod, hogy milyen irányba kell haladj a jövőben.

17.Elemezd magad.

Ne felejts el visszalépni és elmélkedni azon, hogy érzelmileg, fizikailag, lelkileg, pszichológiailag hogyan állsz. Akár stressz vagy szorongás kínoz, kövesd végig a nyomokat és fejtsd meg, mitől is érzed rosszul magad. Ha tudod, szüntesd meg a stresszforrásod.

18.Menj közösségi média-elvonóra.

Kötelezd el magad egy közösségi média mentes napra, mert már rég szükséged van erre a pihenésre. A hangulatod javulását is eredményezheti, hiszen nélküle bizonyos embereket elkerülsz, akik idegesítenek. A méregtelenítés végén menj vissza közösségi oldalaidra, és tilts le mindenkit, aki csak negativitást visz az életedbe.

19.Nevess.

A nevetés több, mint pillanatnyi jó érzés; valójában az egészséged is javíthatja váratlan módon. Segít a stressz csökkentésében, a fájdalom enyhítésében és még az immunrendszer erősítésében is.

20.Kapcsold ki magad.

Tölts el egy kis időt egyedül, távol a készülékeidtől. Remekül fogod érezni magad, ha egyszer elszakadsz a digitális világtól, és magadra koncentrálsz.

 

Kommentek

Szólj hozzá te is!