Főoldal / Tematikák / Egészség / 21 napos kihívás: így küzdd le a szorongásaidat

21 napos kihívás: így küzdd le a szorongásaidat

Ha a stresszesebbek, idegesebbek közé tartozol, sokszor nehéz megmagyaráznod vagy irányítanod a szorongásaidat. Idegesnek lenni alapvetően egy egészséges érzés, ám sok ember számára nehéz napról napra az aggodalmát kezelni. Ha szorongnál, tudj róla, hogy nem vagy egyedül: mások is küzdenek hasonló érzésekkel, de van megoldás. Számtalan módszer ismeretes, ami segít az idegesség leküzdésében.

szorongás

Legyen ez az év az, amikor félreteszed az összes gondodat. Vedd kihívásként és 21 napon át minden nap próbálj ki egy-egy új módszert, hogy megnyugtasd az idegeidet. Végezetül fontold meg, hogy ezek közül melyek segítettek neked a leghatékonyabban szorongásaid megszüntetésében és alkalmazd őket máskor is. Megígérjük, hogy jobban fogod magad érezni!

1. nap: Szerezz be egy felnőtt színezőt.
Tudományosan bizonyított tény, hogy a színek nyugtatóan hatnak az idegekre, így szánj naponta egy kevés időt egy kis színezésre is.

2.nap: Próbálj ki légzési technikákat.
Lélegezz ki és be, majd minden egyes belégzésnél tartsd benn a levegőt néhány másodpercig. Csináld ezt 5-10 percig, mikor érzed, hogy beindul a szorongás…

3.nap: Hallgass hangulatjavító zenét.
Legyen ez a kedvenc lejátszási listád vagy éppen a kedvenc zenekarod, fülhallgatót és hangerőt fel, ha úgy érzed, elborítják aggodalmaid a napodat.

4.nap: Meditálj.
Szánj rá reggelente plusz tizenöt percet, ülj le egy csendes helyre és kezdj el befelé figyelni.

5.nap: Vedd kezedbe a telefonodat.
A szorongás elleni küzdelem egyik leghatékonyabb módja a figyelemelterelés. Hívd fel egy családtagodat vagy barátodat, ha idegesnek éreznéd magad.

6.nap: Menj kocogni.
Bizonyított, hogy a testmozgás – különösen a futás és a kocogás – könnyedén kirángathat az ideges állapotodból.

7.nap: Mondj magadnak pozitív dolgokat.
Válassz egy kifejezési formát és emlékeztesd minden nap magadat jó dolgokra, mikor ideges leszel, mert ez segít megőrizni a nyugalmadat.

8.nap: Hagyd kijönni.
Egyes embereknél a szorongás visszaszorítása rosszabbá teheti a helyzetet. Ha ideges vagy, próbálj ki többféle dolgot: a sikítástól a gyilkos pillantásig…

9.nap: Írj naplót.
Írj le mindent, amit érzel, mikor ideges vagy. A szavaknak gyógyító ereje van.

10.nap: Fejts keresztrejtvényt.
A különböző koncentrációt és agymunkát igénylő szórakozások segítenek a szorongás leküzdésében.

11.nap: Száműzd a koffeint az életedből.
Mivel a koffein köztudottan stimuláns, ezért idegességet is okozhat. Iktasd ki az életedből és jelentős változásokat érhetsz el.

12.nap: Táncolj, amikor senki nem lát.
Táncold ki magadból a feszültségeket ott s akkor, mikor senki nem lát. Ugrálj, forogj vagy, ami csak jól esik. A tánc enyhíti a stresszt és nyugtatja az idegeket. Próbáld ki!

13.nap: Használj stresszlabdát.
A stresszlabda arról híres, hogy ha a kezedbe veszed és ismételten összenyomod, enyhíti a feszültséget.

14.nap: Végy egy forró fürdőt.
Az azonnali megkönnyebbülés érdekében egy forró fürdő mindenképp nyugtatóan hathat testedre-lelkedre.

15.nap: Nevess.
Foglald le az agyadat humorral, ami nemcsak eltereli a figyelmed, de javítja a kedélyállapotodat is. Nézz meg néhány vicces videót, ha aggódnál.

16.nap: Dolgozz egy művészeti projekten.
Tanulmányok bizonyítják, hogy a különböző művészeti és kézműves tevékenységek jelentősen csökkentik a szorongást.

17.nap: Próbáld ki a jógát.
Függetlenül attól, hogy órákat vennél vagy csak egy online videót követnél végig pontól-pontra, próbáld ki a stresszcsökkentő jógát.

18.nap: Menj digitális elvonóra.
Csökkentsd a stresszt és ne vidd haza a munkádat. Ne nézegesd otthon a céges postafiókodat, sem a naptáradat.

19.nap: Lépj ki és sétálj.
A természet nyugtatóan hat az idegeidre. Menj sétálni a szabadba, mert a friss levegő csodát művel majd veled.

20.nap: Ütemezd be az aggodalmaidat.
Elsőre furának hangzik, pedig sok pszichológus javasolja, hogy naponta egy órát szánjunk aggodalmainkra. Így nem a teljes napunk lesz oda, de mégis foglalkozhatunk a bajainkkal. Fontos szabály: ha ezt a módszert követjük, akkor tényleg csak naponta egy órát aggodalmaskodjunk.

21.nap: Fogadd el az érzéseidet.
Fogadd el, hogy mindenki szorong valamiért. Te is. Ez rendben is van. Ha viszont felismered az idegességed kiváltó okát, akkor megtanulhatod ezt irányítani is.

Egy lazító, forró fürdő elengedhetetlen kellékei:

L'Occitane Aromachologie Relaxing fürdősó 300g

7 297 Ft

Tovább

L'Occitane Levendula tusfürdő 250 ml

5 299 Ft

Tovább

AHAVA Holt tengeri fürdőkristály 250 g

2 270 Ft

Tovább

Forrás: https://www.popsugar.com/smart-living/How-Stop-Being-Nervous-39753929

Kommentek

Szólj hozzá te is!