Főoldal / Tematikák / Egészség / 5 módja annak, hogy legyőzd a stresszt úgy is, ha nem tudsz edzeni

5 módja annak, hogy legyőzd a stresszt úgy is, ha nem tudsz edzeni

Mint személyi edző és pilates oktató nagyon aktív emberekkel dolgozom. Amikor az egyik kliensem megsérül, nemcsak fizikailag, de szellemileg is nagy árat fizet. Mindenki számára ajánlom a következő tippeket a napi stressz kezelésére, miközben a testét gyógyítja.

edzeni

Maradj kontrollban.

Fókuszálj arra, hogy mit tudsz irányítani egészséged érdekében. Annak ellenére, hogy egy sérülés után nem lehet nagyon erőltetni az ízületeket, átmozgatni a testet, attól még ellenőrizheted, hogy mi mindent eszel s iszol meg egy nap, hogy egészséges maradhass. Ha arra koncentrálsz, hogy a szervezetedet megfelelő táplálékkal lásd el, a vércukrod és a hangulatod még egyenletesebb lesz, és érzelmileg és fizikailag is jobban érzed majd magad.

Kezdj valami újba.

Ragadd meg a lehetőségét annak, hogy valami új feladatba kezdj, amihez nincs szükséged fizikai aktivitásra. Talán mindig is felakartad frissíteni a spanyol tudásod, esetleg el akartad olvasni a teljes Harry Potter-sorozatot vagy naplóírásba akartál kezdeni, de eddig soha nem tűnt megvalósíthatónak egyik sem időhiány miatt. Egy sérülés után a testednek nyugalomra van szüksége, de az elmédnek aktívnak kell maradnia. Tűzz ki magad elé célokat és kövesd azokat, hogy a teljesítmény érzése segítsen megőrizni mentális egészségedet.

Állítsd be az edzésedet.

Sérülésedtől függően előfordulhat, hogy lehetőséged lesz bizonyos mozgások végrehajtására. Voltak olyan térdsérüléstől szenvedő klienseim, akik teljesen leálltak a mozgással, de így nemcsak elhíztak, hanem sokszor mozgásképtelenné is váltak. Ám akadtak olyanok is, akik egy-egy sérülést megpróbálnak az előnyükre fordítani és megragadták az alkalmat arra, hogy testük más porcikáit is megdolgoztassák. Ők a felépülés alatt nemcsak kevésbé lettek hajlamosak a hízásra, de fizikálisan is képesek voltak fitten maradni. Nézz utána, milyen lehetőségeid vannak egyéb mozgásformákra, és ne maradj tétlen!

Kövesd nyomon fejlődésedet.

Az állandó fájdalomérzet és a korlátozott mozgás miatt sokan úgy érzik, mintha már soha nem épülnének fel. Dolgoztam olyan betegekkel stroke után, akik képtelenek voltak látni a mozgásbeli legkisebb javulásukat, így ezekre nekem kellett felhívnom a figyelmüket. Viszont amikor képesek voltak már emlékezni olyan dolgokra is, amit két héttel korábban még nem tudtak megtenni, a fizikai korlátaikhoz való viszonyuk teljesen átalakult. Ha napi feljegyzéseket csinálsz arról, hogy érzed magad, írsz a fájdalmad erősségéről és a mozgásodról, akkor képes leszel nyomon követni az előrehaladásodat és látni fogod a valódi eredményeket. Ünnepeld a kis győzelmeidet is!

Meditálj.

Sokféle módon lehet meditálni. A mély lélegzés hasznos lehet a pulzusszám és a stressz csökkentésében, és mentális tisztaságot is biztosít. Találj egy napi motivációs mondatot, amely működik számodra, és ismételd magadnak ezt minden nap a gyógyulásod alatt.

A sportsérülések megelőzéséért pedig használd ezeket a termékeket:

Dr.Kelen Sport Start bemelegítő gél 150ml

1 058 Ft

Tovább

Dr.Kelen Sport ICE gél - jegelés helyett 150ml

1 177 Ft

Tovább

Dr.Kelen Sport Stop izomlazító gél 150ml

1 082 Ft

Tovább

 

Forrás: https://www.popsugar.com/fitness/Ways-Manage-Stress-When-Youre-Injured-44286185

Kommentek

Szólj hozzá te is!