Főoldal / Tematikák / Egészség / Ilyen az immunerősítő téli életmód! – 4 pilléren nyugszik az egészség

Ilyen az immunerősítő téli életmód! – 4 pilléren nyugszik az egészség

A vitaminkészítmények is nagyon fontos alapkövei az erős immunrendszernek, ám mit sem érnek, ha a táplálkozásunk, életmódunk nem építő jellegű – állapították meg a szakemberek a téli megbetegedések vizsgálatakor. Íme, az igazán ellenálló immunerősítő életmód ismérvei.

immunerősítő

A finomított élelmiszereknek most még kevésbé van helyük!

Az egészségtelen adalékanyagok köztudottan megterhelik a szerveket, ám ez a téli időszakban fokozottan káros: a testünknek minden erejére szüksége van, hogy felvegye a harcot az időjárással és a levegőben terjengő baktériumokkal. Minél kevesebb belső méregtelenítést kell végeznie, annál több kapacitása marad a védekezésre. Télen is találunk vitamindús zöldségeket, gyümölcsöket, az olajos magvak pedig a lehető legjobb választások. Ha eddig még nem tettük meg, épp itt az ideje a fehér lisztet teljes kiőrlésűre cserélni, a cukor helyett természetes édesítőszereket fogyasztani. Vitaminszükségletünk nagy részét a helyesen összeállított étrend is fedezi, a különböző étrendkiegészítőkkel, ásványi anyagokkal és vitaminokkal pedig feltölthetjük szervezetünket.

Nézz szét vitaminajánlataink között!

A folyadékbevitelre kétszer úgy figyeljünk!

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre télen még jobban kell figyelnünk, hiszen még a „jó ivók” is hajlamosak elfeledkezni a kortyolgatásról a hidegebb időben. Készítsünk egyszerre nagyobb mennyiségű meleg teát természetes édesítőszerrel és citrommal, és vigyük magunkkal termoszban! Ha  figyelnél a kalóriabevitelre is, a teádat elkészítheted például steviával, a citrom pedig kifejezetten jó hatással van a pluszkilókra. Érdemes kifejezetten immunerősítő gyógynövényből készült teát is fogyasztani, ilyen a csipkebogyó, az Echinacea, a málnalevél, csalán, nyírfalevél, bodzavirág, hársfavirág, fekete mustármag és a macskakarom is.

Ne száműzd a természetet és a mozgást!

A természetes napfény, a friss levegő télen is nagyon fontos – figyelj arra, hogy tölts időt a szabadban is, sétálj legalább egy kicsit minden nap. A téli sportok is remek szórakozást nyújtanak, de az elegendő mozgásra is hangsúlyozottan figyelni kell, hiszen télen hajlamosak vagyunk a jó meleg vacokban kucorogni, pedig szervezetünknek ilyenkor van csak igazán szüksége a fittségre!

Most még inkább védekezz a stressz ellen!

A stressz a betegségek melegágya, így fontos, hogy tervezetten is küzdjünk ellene. Egy lazító fürdő a nap végén, egy csendes félóra a kedvenc könyveddel vagy zenéddel felbecsülhetetlen értékű az egészséged szempontjából. Teremtsd meg ezt a napi 20-30 percet, és ragaszkodj hozzá, hiszen nemcsak szépséged, de egészséged is múlik rajta!

Nem kell, hogy a tél a betegeskedéseket jelentse számunkra: kellő odafigyeléssel, a természet kincseivel és az önmagunkra fordított idővel-gondoskodással elejét vehetjük a kellemetlenségeknek, és önfeledten élvezhetjük a tél örömeit!

 

Kommentek

Szólj hozzá te is!