Főoldal / Tematikák / Egészség / Mi történik a testeddel, ha nem iszol elegendő vizet?

Mi történik a testeddel, ha nem iszol elegendő vizet?

Testünk mintegy 60 százaléka vízből áll. Ahhoz, hogy továbbra is megfelelően működjön, döntő fontosságú, hogy napi szinten elegendő mennyiséget vigyünk be. “A hidratálás kulcsfontosságú a rendszerünk összes szervének hatékony működésében” – mondja Grace Derocha dietetikus és egészségügyi szakértő. Csakúgy, ahogy a hidratálás segít mindent megfelelően működtetni, a kiszáradás a testfolyamatok mindenféle romlásához vezet.

vízivás

Szóval mennyit kell inni? A szakértő azt mondja, hogy az átlagembernek napi két liter vizet kell fogyasztania. Ennél többet csak akkor szükséges, ha különösen aktívak vagyunk, túl magas a hőmérséklet vagy egyéb egészségügyi tényezők (hasmenés, hányás, túlzott izzadás, vizeletürítés) megkövetelik. A 2 liter azonban mindenkinek ajánlott, hiszen az elégtelen vízfogyasztás számos probléma forrása lehet. Íme 6 lehetséges tünet és szövődmény!

Akkor is éhséget érzel, ha nem vagy éhes

“Sokszor, az emberek összekeverik a dehidratáltság érzését az éhséggel” – mondja Keri Gans táplálkozási szakember. Ha megfelelően ettél, de mégsem érzed magad jóllakottnak, igyál egy pohár vizet, és máris látni fogod, hogy a tested nem még egy falatot kért. Az étkezés előtti vízfogyasztás segít megérezni az éhséged pontos mértékét, és nem eszed magad túl csak amiatt, mert igazából szomjas vagy.

Fáradtság, zavartság, szédülés

A dehidratáltság minden téren érezteti a hatását: az éberséget megnehezíti, az energiaszintet csökkenti. Valójában a dehidratáltság a nappali fáradtság leggyakoribb oka. Minden szervünket a vér által szállított oxigén táplál, így mikor a dehidratáltság miatt nem áramolhat megfelelően, nemcsak a testet, hanem az elmét is lelassítja, akár rövid távú memóriaproblémákat okozva, sőt, a kutatások szerint a hangulatváltozásokért, hirtelen haragért is felelőssé tehető.

Emésztési problémák

A folyadékok kiegyensúlyozatlansága az emésztőrendszerben is jelentős gondokat eredményezhet. A székrekedés megelőzésében leginkább a rostok szerepéről esik szó, de a víz ugyanilyen fontos. A felhalmozódott toxinok szintén csak úgy tudnak távozni a szervezetünkből, ha elegendő vizet biztosítunk a távozásukhoz.

Irritálódó bőr

Ha a szervezet nem kap elég vizet, akkor a hatások megmutatkoznak a bőrön is. A bőrszárazság oka vagy az olaj vagy a víz hiánya, amely további problémákat okoz: a petyhüdtség, a viszketés, a túlérzékenység, a pattanásokra való hajlam a száraz bőr számlájára is írható.

A belső hidratálás mellett, a külső is fontos:

Naobay Hidratáló arctisztító tej száraz bőrre 200 ml

3 990 Ft

Tovább

Bilka Hidratáló 100% Aqua Natura krémtusfürdő 200 ml

991 Ft

Tovább

JimJams Beauty Hidratáló kézkrém 50ml

499 Ft

Tovább

A szív- és érrendszer sem működik megfelelően

A víz szükséges a megfelelő szívműködéshez is, és ha nincs elég belőle – súlyos hiányról beszélünk – a dolgok komolyan megzavarhatják szív-és érrendszerünket. A kiszáradás összehúzza az ereket, csökkenti a vérnyomást és a különösen komoly esetekben a test akár életveszélyes állapotba is kerülhet.

Nagyobb valószínűséggel jelentkezik vese- vagy húgyúti fertőzés

A vesék és a víz egyfajta szimbiotikus kapcsolatban vannak egymással. Vízre van szükségük a megfelelő működéshez, és ha a veséknek nincs elég munkájuk, húgyhólyaggal és húgyúti fertőzésekkel is számolhatunk. Ezen kívül az ásványi lerakódások, amelyek természetesen felhalmozódnak a vesében, szintén igénylik a víz rendszeres jelenlétét, hiszen hiányában akár fájdalmas vesekövekké is válhatnak.

A legjobb módja annak, hogy mindezeket megakadályozzuk, a napi két liter vízfogyasztás betartása, amely többféle formában is megtörténhet. Beleszámíthatjuk a napi két literbe a levest, a gyümölcsöket és a zöldségeket, valamint az olyan italokat, amelyek tartalmaznak vizet, beleértve a kávét, teát, tejet, 100% -os gyümölcslevet és sportitalokat. Ha ezek közül bármelyiket vízforrásként használjuk, figyelnünk kell a koffein, a cukor és a kalória bevitelét, és hogy nem fogyasztunk  egészségtelen mennyiséget belőlük – a legjobb persze, ha tiszta vízzel biztosítjuk. Figyeljünk erre az egyszerű, ám annál fontosabb dologra, és az egészségünk meghálálja majd a rendszeres és kellő hidratációt!

Forrás: https://www.allure.com/story/how-much-water-should-you-drink-avoid-dehydration-symptoms

 

Kommentek

Szólj hozzá te is!