Főoldal / Tematikák / Arcápolás / X, Y, Z és a többiek – te melyik generációba tartozol? Ez jellemző rátok!

X, Y, Z és a többiek – te melyik generációba tartozol? Ez jellemző rátok!

Bár a generációs marketing alkotta meg a különböző nemzedékek kategóriáit, hogy feltérképezze a vásárlói szokásokat, azok jellemzői pszichológiai vizsgálatokon alapulnak. Jelenleg Magyarországon hat generáció él egymás mellett – olykor nem minden zökkenők nélkül. Ismerjük meg a különböző nemzedékek jellemzőit – így talán egymást is jobban értjük majd!

generáció

Az úgynevezett Veteránok, vagy másképpen Építők generációja a második világháború vége előtt születettek (–1946). Utánuk jönnek a Baby boomerek (1946–1964) – vagy nálunk önkényesen kitágítva a kort, a Ratkókorszak szülöttei. Azután érkeznek a betűvel jelölt generációk: az X generáció az 1965–1979, az Y generáció az 1980–1994-ben születettek, a Z generációsok pedig az 1995–2010-esek.

És kezdődik minden elölről, ahogy az ábécé is mutatja: 2010 után érkeznek az Alfa generáció gyermekei.

Építők vagy Veteránok: Az alapok lerakói – az 1946 előtt születettek

Jellemzőik:

  • szigorú szabályok alapján nevelkedtek
  • egyetlen munkahelyen dolgoztak egész életükben
  • a vezetőség felé feltétlen engedelmességet mutatnak
  • a nyugalom és a béke a legfőbb érték, ennek elérése a céljuk
  • az egyéni problémamegoldás: bármi érte a generáció tagjait, nem volt lehetőségük, hogy azonnal megosszák másokkal, így hozzászoktak a sérelmek magukba fojtásához
  • a rendszerváltással beköszönő világ idegen számukra, sokszor inkább elfordulnak tőle, mint hogy használják az új vívmányokat

Tipp:

AHAVA Uplifting nappali arckrém SPF20 50 ml

21 890 Ft

Tovább

Nourish Argan Skin Renew - Hidratáló ránctalanító krém - minden bőrtípusra 50 ml

9 990 Ft

Tovább

Nourish Revital-Eyes: Biomimetikus, ránctalanító szemkörnyék ápoló 10 ml

10 990 Ft

Tovább

Baby boomerek: A forradalom megvalósítói – az 1946 és 1964 között születettek

Jellemzőik:

  • szívós, hatékony, leleményes generáció, amelyik számos megpróbáltatáson ment keresztül
  • a szűkös anyagi lehetőségek miatt megtanulták becsülni a jót és felkészülni a rosszra
  • szerényen élnek, a takarékoskodásban verhetetlenek
  • a rendszerváltással trauma érte őket, sokan szorultak ki a munkából
  • szabálykövetőek, szeretnek tisztességesen, az erkölcsi normáknak megfelelően élni
  • a digitális világba is belépnek és elsajátítják a legalapvetőbb tudnivalókat, hogy boldoguljanak az új feltételek között és használhassák azok előnyeit

Tipp:

L'Oréal Paris Age Specialist 55+ ránctalanító helyreállító nappali krém 50 ml

2 699 Ft

Tovább

Garnier Skin Naturals Essentials 55+ ránctalanító nappali arcápoló 50 ml

2 299 Ft

Tovább

Mossa Instant ráncfeltöltő nappali krém 50 ml

5 990 Ft

Tovább

Az X-generáció: Lázadók – az 1965 és 1979 között születettek

Jellemzőik:

  • a gondosan előre tervező, mintaszerűen élő szülők mégsem voltak boldogok, így az X generáció tagjai már nem tartják sokra a Baby boomer nemzedék felkészültségét
  • a gyors reakcióidőt, az elsajátított tudást és a kialakított kapcsolatrendszert tekintik a siker kulcsának
  • a rendszerváltással azonban megjelent a munkahelyek bizonytalansága, így az állandó teljesítménykényszer felőrölte a magánéletüket
  • emiatt sokak figyelme befelé fordult, az élet és önmaguk létezésének mélyebb értelmét kezdték el kutatni, egyrészt épp ennek eredményeképpen alakultak ki az Y generációs világ sajátosságai
  • a következő, „bennszülött” generációkkal ellentétben „digitális bevándorlók”, vagyis értik, használják és tökéletesen követik az új technikai vívmányokat, de sok szállal kötődnek még a számítógép elterjedése előtti világhoz

Tipp:

L'Oréal Paris Age Specialist 45+ ránctalanító nappali feszesítő arcápoló 50 ml

2 699 Ft

Tovább

Garnier Skin Naturals Essentials 45+ ránctalanító éjszakai arcápoló 50 ml

2 299 Ft

Tovább

Nourish Argan Skin Rescue: Szérum - minden bőrtípusra 15 ml

8 990 Ft

Tovább

Az Y-generáció: A forradalom élvezői – az 1980 és 1994 között születettek

Jellemzőik:

  • a számítógéppel együtt nőttek fel, már nem tudják elképzelni nélküle az életüket
  • hozzájuk kötődik a Pán Péter-szindróma, azaz „nem akarnak felnőni”, sokáig a szülőknél laknak, amelynek oka sokszor kényszerű, az elhúzódó tanulmányok vagy az anyagi lehetőségek hiánya miatt
  • ők is szüleik boldogtalanságát, a rengeteg munkában való felőrlődését látva alakítják ki álláspontjukat: már nem hajlandók magánéletüket feláldozni
  • ám egy rohanó világban váltak felnőtté, így folyton időhiányban szenvednek és nagyon pörgős életet élnek
  • könnyen munkahelyet váltanak, ha jobb ajánlatot kapnak vagy negatív hatások érik őket, fontos számukra, hogy jól érezzék magukat a munkahelyükön, hiszen életük számottevő részét kénytelenek itt tölteni

Tipp:

Mossa Hidratáló nappali krém áfonyával és E vitaminnal 50 ml

4 190 Ft

Tovább

Mixa Hyalurogel Light Érzékeny és Dehidratált Bőrre Intenzív Hidratáló krém (7%) 50 ml

2 999 Ft

Tovább

Nourish Protect: Hidratáló krém - száraz bőrre 50 ml

7 590 Ft

Tovább

A Z-generáció: Digitális bennszülöttek – az 1995 és 2007 között születettek

Jellemzőik:

  • ők a valódi digitális bennszülöttek, a technikai eszközök számukra már nemcsak kiegészítők, hanem az élet szerves részei
  • tanulási szokásaik már egészen mások, képesek a multitaskingra és az információáramlás számukra már természetes
  • az első globális nemzedék, akik az internetnek köszönhetően ugyanazon a zenén, filmen, divaton nőnek fel
  • a legkisebb létszámú, legtöbb oktatást kapó, legkisebb családba születő, legidősebb anyák által nevelt nemzedék
  • idejüket maguk szeretnék beosztani, az olvasás helyett azonban leginkább digitális tevékenységet választanak
  • kapcsolataikat is főként a digitális térben élik, a személyes közösségi léttel nehézségeik adódnak

Tipp:

JimJams Beauty CLEAN & MATT Fekete szappan 125 ml

2 499 Ft

Tovább

Garnier Skin Naturals PureActive intenzív pórus tisztító zselé 200 ml

1 499 Ft

Tovább

Nourish Balance: Hidratáló krém kombinált bőrre 50 ml

7 590 Ft

Tovább

A 2007 után születettek pedig az Alfa generáció, melynek jellemzőit évről évre igyekeznek felderíteni a szakemberek, ezzel is segítve, hogy jobban értsük egymást.

Kommentek

Szólj hozzá te is!